Wybór najlepszej nazwy dla Twojego e-biznesu.
Zaczynając Swoją przygodę ze sklepem internetowym, pierwsze co musisz zrobić to wymyślić chwytliwą nazwę Swojego sklepu internetowego. Pamiętaj, że jest to dość istotny temat, ponieważ nie tylko pomoże Cię odszukać w internecie ale też wskaże jak Twój sklep będzie postrzegany i odbierany przez potencjalnych klientów.
Domena generyczna czy abstrakcyjna ?
Możesz wybrać domenę, która opisuje rodzaj danego produktu lub usługi, czy też słowo potoczne. Przykłady takich domen: inspiracja.pl, skleprowerowy.pl, soczewki.pl, masarnia.pl itp.
Największą zaletą takich domen jest łatwość zapamiętywania oraz małe ryzyko pomyłki przy wpisywaniu.
Inny rodzaj domen to po prostu wymyślona nazwa często zbliżona np. do nazwy Twojej firmy czyli pokazująca jakiś brand, skrótowa lub skojarzeniowa. Np. google, yahoo, zalando itp.
Tego typu domeny pozwalają na stworzenie bardziej wyróżniającej się marki, ponieważ jak już osiągnie sukces będzie nie do podrobienia.
Domena ze słowem w innym języku.
Czy domena w języku Angielskim to dobry pomysł ? Jeżeli jest krótka nazwa i łatwo ją zapamiętać oraz co najważniejsze, jest prosta do napisania to jak najbardziej, natomiast unikaj nazw które inaczej się wypowiada a inaczej piszę, przykład „blubery.pl = blueberry.pl” – jest różnica ? i to znacząca.
Tak więc staraj sie unikać takich nazw, próbuj wybrać domenę