Cześć, w dzisiejszym wpisie przedstawię w kilku krokach, jak dodać czat messenger sklepie internetowym. Bez żadnych gotowych wtyczek i pluginów, które tylko obciążają niepotrzebnie twój sklep.
Post jest tworzony 20.01.2023 roku. Wspominam o tym, ponieważ Facebook lubi zmieniać układ funkcji w ustawieniach, więc instrukcja z czasem może uleć przedawnieniu.
Zacznijmy od tego, po co w ogóle Ci messenger na stronie? Klient przecież może zamówić produkt przez koszyk. A Ty będziesz bezobsługowo, obsługiwał swoich klientów. Błąd…
Tak by było najlepiej ale niestety ludzie mają wątpliwości przed zakupem, bo jednak muszą wydać kasę. Jak są wątpliwości, to pojawiają się pytania. Jak są pytania, trzeba na nie odpowiedzieć.
Kontakt na stronie jest bardzo ważny. To wyróżnia dobre sklepy internetowe od tych słabych. Kontakt z nimi jest dostępny w różnych formach czy to przez telefon, e-mail czy też właśnie czat lub messenger na stronie. Jest to jedna z lepszych przewag konkurencyjnych o której nie zapominaj.
Nie chowaj się przed swoimi klientami. Dzięki temu poznasz ich potrzeby, problemy i będziesz mógł trafić ze swoim produktem, do co raz to szerszej grupy klientów, rozwiązując ich wątpliwości.
Mam nadzieje, że zrozumiałeś co chce ci przekazać, a teraz przejdźmy do instrukcji:
Jak dodać czat messenger na sklepie internetowym?
1. Wchodzimy na swój fanpage na faceooku (inaczej strona na facebooku) następnie klikamy w ikonkę messengera w prawym górnym rogu, otworzy się nam konto businessowe facebooka:
Zrzut ekranu:

2. W koncie biznesowym facebooka wejdź w ikonę z lewej strony o nazwie „skrzynka odbiorcza”.
Następnie wejdź w zębatkę z prawej strony i wybierz „wyświetl wszystkie ustawienia”
Zrzut ekranu instrukcji dodania czat messenger na sklep internetowym:

3. Po wybraniu tych ustawień pojawi nam się nowe okno i na środku będzie przycisk „wtyczka czatu”
Zrzut ekranu:

4. Teraz pokaże się okno konfiguracji czatu messenger. Jest tu kilka ustawień wizualnych naszego czatu. Lecimy od góry, na początku ustawiasz domenę witryny internetowej (jak dodałeś ją wcześniej do fanpage to będzie dodana twoja domena sklepu).
Zrzut ekranu:

Następnie definiujesz automatyzacje, możesz zdefiniować godziny dostępności czatu messenger na swoim sklepie internetowym. Definiujesz też powitalne pozdrowienie czy wiadomość powitalną, którą klient zobaczy po naciśnięciu ikony messengera na sklepie.
Kolejny etap to dostosowanie wyglądu wtyczki czatu. Kolor czy wygląd przycisku, styl ikony oraz treść przycisku. Na końcu ustawiasz rozmiar i klikasz w prawym dolnym rogu „opublikuj”
Zrzut ekranu:


Pamiętaj na koniec konfiguracji naciśnij przycisk „opublikuj”.
Świetnie!
Już prawie wiesz jak dodać czat messenger na sklepie internetowym
5. Aby czat wyświetlał się na twoim sklepie musisz go skonfigurować i dodać odpowiedni kod do nagłówka swojej strony sklepu. Klikasz przycisk „Skonfiguruj” następnie pokaże ci się okienko:
Zrzut ekranu instrukcji dodania czat messenger na sklep internetowym:

W zależności z jakiego oprogramowania korzystacie możecie wybrać z listy natomiast w większości z was korzysta z silników polskich więc wybierasz opcje „Standardowa”.
Następnie masz 4 kroki do skonfigurowania.
krok 1. Ustawiasz język na Polski.
krok 2. Wybierasz swoją domenę.
krok 3. Kopiujesz kod (najważniejszy krok) zapisujesz sobie ten kod w notatniku.

krok 4. Wchodzisz do panelu zarządzania swoim sklepem i wklejasz skopiowany kod w nagłówku swojej strony, między znacznikami <head> </head>
W przypadku jeżeli nie wiesz w jaki sposób dodać własny kod do nagłówka strony lub nie masz takiej opcji w panelu sklepu, skontaktuj się ze swoim dostawcą oprogramowania i dopytaj w jaki sposób możesz umieścić skopiowany kod w nagłówku strony sklepu między znacznikami <head> </head>.
DODATEK:
Platformę, którą polecam do otwarcia sklepu internetowego lub sprzedaży w dropshippingu to Sky-Shop.pl
Poniżej wkleję ci instrukcje gdzie dodać skopiowany kod messengera w oprogramowaniu Sky-Shop.pl
Zaloguj się do swojego panelu administracyjnego sklepu. Wejdź w zakładkę konfiguracja – wygląd sklepu – własny kod – w nagłówku <HEAD>
Zrzut ekranu:

Następnie wklej kod w pustą przestrzeń i zapisz.
Finalnie powinno to tak wyglądać:
Zrzut ekranu:

I voilà zrobione.
Odśwież stronę swojego sklepu i ciesz się czatem.
Zrzut ekranu:

Pamiętaj komunikacja z klientem jest bardzo ważna, nie trać bez sensu, klientów którzy nie są zdecydowani zakupem.
Rozwiej ich wątpliwości. Rozmawiaj.
Zapraszam cię do innych moich porad dotyczących sklepów internetowych – E-commerce